Προσφάτως, επέλεξε 12 καινοτόμα και σχεδιασμένα με πρωτότυπο τρόπο, σχολεία,  τα οποία βραβεύθηκαν με τα εφετινά Education Facility Design Awards.

Ο διευθυντής της επιτροπής (AIA Committee on Architecture for Education), John Dale έδωσε πληροφορίες σχετικά με το πόσο σημαντική είναι η μάθηση σε εκπαιδευτικά ιδρύματα με καινοτόμο design. Να ιδού τι επισήμανε.

Το χρώμα

«Το χρώμα είναι εξαιρετικά σημαντικό. Έχουν διεξαχθεί αρκετές έρευνες και έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες σχετικά με το πώς συγκεκριμένα χρώματα έχουν την ικανότητα να διεγείρουν. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, είμαστε πιο συντηρητικοί όσον αφορά το χρώμα, ειδικά με τα δημόσια σχολεία, διότι πιστεύουμε πως οι έντονες και φωτεινές αποχρώσεις μπορεί να αποσπούν την προσοχή των μαθητών και να τους δημιουργούν μια υπερκινητικότητα».


Δημοτικό σχολείο στη Σιγκαπούρη

«Ύστερα όμως, επισκέπτεσαι την Ευρώπη και παρατηρείς σχολεία με τόσο χρώμα! Είναι εντυπωσιακότατα περιβάλλοντα για μάθηση και ουδέποτε έχουν προκαλέσει κάποιο πρόβλημα. Έτσι κατάλαβα, πως έχουμε πολλά να μάθουμε ακόμα» δήλωσε ο John Dale.

Φέρνοντας τον «έξω» χώρο «μέσα» 

«Η διεξαγωγή μαθημάτων τόσο σε εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς χώρους, είναι αρκετά σημαντική με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς να το αντιλαμβάνονται πλήρως. Το εφαρμόζουν και ζητούν από τους μαθητές να έχουν γνώση του περίγυρού τους».


Νηπιαγωγείο στην Ιαπωνία, όπου τα δέντρα μεγαλώνουν μέσα στις τάξεις 

«Ο συνδυασμός μικρών και περιορισμένων χώρων σε εξωτερικό περιβάλλον, δίνει στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα εναλλαγής εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος και στους μαθητές την ελευθερία της επιλογής για πού θα ήθελαν να παρακολουθήσουν ένα μάθημα».

Δεν μαθαίνουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο

«Κάθε παιδί μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο. Εργαζόμαστε συνεχώς πάνω σε διαφορετικά μαθησιακά περιβάλλοντα, με σκοπό να δημιουργήσουμε διαφορετικές εγκαταστάσεις σε κάθε σχολείο, ώστε η μάθηση να είναι επιτυχής».


Γυμνάσιο στο Λος Άντζελες

«Ένα παράδειγμα είναι οι κατακόρυφοι κήποι, οι οποίοι μπορούν να δημιουργηθούν ακόμη και σε σχετικά μικρούς χώρους. Υπάρχει ένας καθηγητής στο Μπρονξ ο οποίος επισκέπτεται διάφορα σχολεία και τα βοηθά να βρουν τρόπους να δημιουργήσουν κήπους σε πολύ μικρούς και στενούς χώρους».

Παγκόσμιες αρχές, τοπικές συνθήκες

«Λόγω του διαδικτύου και της παγκοσμιοποίησης υπάρχουν κάποιες βασικές αρχές όσον αφορά τη δομή ενός σχολείου, οι οποίες είναι αποδεκτές από όλους. Όμως, όταν έρχεται η στιγμή να σχεδιάσουμε πρέπει να έχουμε στο νου μας την περιοχή στην οποία θα χτιστεί το σχολείο».

Για παράδειγμα, ένα σχολείο στη μικρή πόλη Roldán της Ισπανίας, είναι καλυμμένο από πράσινη μοκέτα ώστε να προστατεύεται από τις έντονες βροχές της περιοχής.

Οι εγκαταστάσεις για παιδιά με ειδικές ανάγκες είναι οι ιδανικότερες

«Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πάρουμε μαθήματα από σχολεία τα οποία είναι σχεδιασμένα αποκλειστικά για παιδιά με ειδικές ανάγκες, τα οποία είναι καλύτερα και πολύ επιτυχημένα. Όταν ερευνήσεις περισσότερο πάνω σε τέτοια σχολεία, θα αντιληφθείς πως είναι δομές που θα έπρεπε να υπάρχουν σε όλα τα σχολεία».

Σύνδεση με την κοινωνία

«Κάποια από τα πιο καλά σχεδιασμένα σχολεία, έχουν εγκαταστάσεις οι οποίες είναι και προσιτές και από πολίτες. Για παράδειγμα, ένα αμφιθέατρο ή ένα γυμναστήριο. Αυτό φανερώνει μια ιδανική οργάνωση».

Εκσυγχρονισμός μαθησιακού περιβαλλόντος 

«Πολλά σημερινά σχολεία βασίζονται ακόμη στο πρότυπο του 19ου αιώνα. Πρόκειται για μεμονωμένες αίθουσες διδασκαλίας, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να χρησιμοποιούνται μόνο με έναν τρόπο, που φυσικά, αυτό δεν πρόκειται να δουλέψει στη σημερινή εποχή».


Νηπιαγωγείο στην Ιαπωνία

Ειδικοί, μαγικοί χώροι 

«Ένα από τα σημαντικότερα που έχουμε  να σκεφτούμε είναι πόσο χρόνο μπορεί να ξοδέψει ένας μαθητής σε έναν συγκεκριμένο χώρο που θα του διατεθεί. Εάν σκεφτείτε για παράδειγμα το περιβάλλον ενός πανεπιστημίου, θα δείτε πως οι πιο εντυπωσιακοί χώροι είναι αυτοί που βρίσκονται μεταξύ τους οι φοιτητές (π.χ καφετέρια ή βιβλιοθήκη)».